czwartek, 5 listopada 2009

Od idei do realizacji

Pomysł na realizację tego nowatorskiego przedsięwzięcia w Markach wyszedł od radnego powiatu wołomińskiego Pawła Porębskiego. Aby zachęcić młodych mieszkańców naszego miasta do szerszego zainteresowania się swoim miejscem zamieszkania potrzebne są tego typu eventy. Konkurs został stworzony w takiej formule, aby nie tylko zdobywać wiedzę o swojej małej Ojczyźnie, ale także poszerzać znajomości języka angielskiego. A czy może być coś bardziej mobilizującego od nagród, które zadośćuczynią wysiłkowi włożonemu w przygotowania do udziału w konkursie?

Pierwszym założeniem radnego było, iż nagrodą dla zwycięzcy będzie semestr bezpłatnej nauki języka angielskiego w jednej z mareckich szkół językowych. Osoby, które zajmą drugie i trzecie miejsce otrzymają multimedialne słowniki języka angielskiego, a pozostali finaliści nagrody książkowe w języku angielskim. Aby informacje o konkursie mogły dotrzeć do każdego młodego mieszkańca Marek radny Paweł Porębski postanowił zwrócić się do Mareckiego Stowarzyszenia Gospodarczego o wsparcie w organizacji konkursu.

Zarząd MSG bez zastanowienia postanowił wesprzeć inicjatywę radnego i pomóc w jej organizacji. Użyczono miejsca w lokalnej gazecie na informacje o konkursie oraz postanowiono wesprzeć go finansowo. Jako, że jestem dwukrotnym finalistą podobnego konkursu, tyle że o powiecie wołomińskim postanowiłem włączyć się w organizację konkursu i podzielić się swoimi spostrzeżeniami z przebiegu konkursu wspomnianego konkursu.

Celem konkursu jest propagowanie lokalnego patriotyzmu wśród młodych mieszkańców Marek, pogłębianie wiedzy o miejscu swojego zamieszkania i co za tym idzie, utożsamianie się z nim. Do naszego miasta wprowadza się bardzo dużo nowych mieszkańców. Powstają nowe osiedla. Konkurs ten ma zachęcić nowych mieszkańców do zainteresowania się swoim nowym domem, podjęcia próby asymilacji w nowym otoczeniu. Organizatorzy mają nadzieję, że konkurs wiedzy o Markach w języku angielskim wpisze się na dobre do kalendarza mareckich eventów.